Vă propunem Top 3 jocuri ce pot fi realizate în lecția de EFS, unde principalele materiale de care aveți nevoie pentru realizarea lor sunt cercurile.
“Pasarea precisă”
Materiale necesare:
- cercuri, 3 mingi handbal.
Descrierea jocului:
Se vor forma trei echipe, pe suprafața de lucuru se vor așeza cât mai multe cercuri (daca cercuri nu sunt suficiente se pot așeza și copete).
Distanța dintre cercuri va fi de 3-4 metri, al doilea elev de la fiecare grupa va avea în posesia lui o minge de handbal (Fig.1).
Primul elev de la fiecare echipă aleargă într – un cerc la alegere, elevul cu mingea în mână îi aruncă mingea acestuia (Fig.2).
Dacă mingea aruncată ajunge la elevul din cerc, acesta i-a cercul în mână și îl duce la echipa lui, astfel echipa lui a câștigat un punct.
Dacă mingea aruncată trece pe lângă elevul din cerc, acesta recuperează mingea dar merge înapoi la echipa lui fără cerc asta înseamnă că echipa lui nu a primit nici un punct.
Jocul continuă în acest fel, câștigă echipa care adună mai multe cercuri.
Se pot impune variante de aruncare a mingii (cu o mână de la umăr, două mâini de la piept, etc.)
Se pot face trei reprize a jocului cu 3 mingi diferite:
- Repriza 1 – se va folosi minge de handbal (pasarea mingii cu o mână de la umăr);
- Repriza 2 – se va folosi minge de baschet (pasarea mingii cu două mâini de la piept);
- Repriza 3 – se va folosi mingea de fotbal (pasarea mingii cu latul picorului).
“Mută cercul”
Materiale necesare:
- cercuri, corzi de sărit.
Descrierea jocului:
Se vor realiza grupe de câte trei elevi, doi elevi vor ține o coardă întinsă (A și B în imagine).
Elevul A va fi așezat în interiorul a 4 cercuri.
Scopul jocului este ca elevul C să mute cercurile de la elevul A la elevul B trecând cercurile pe coarda întinsă.
Elevul C care mută mai rapid toate cele 4 cercuri de la elevul A la elevul B câștigă un punct.
Elevii vor face schimb de locuri periodic astfel încât fiecare elev să treacă prin fiecare rol.
“Prinde cercul”
Materiale necesare:
- conuri, cercuri.
Descrierea jocului:
Colectivul de elevii va fi împărțit în trei echipe, elevii din fiecare echipă vor număra în adâncime.
Primul elev de la fiecare echipă va avea un cerc în posesia lui.
La fluierul profesorului primul elev din fiecare echipă rulează cercul înainte, în secundele următoare profesorul va striga un număr.
Numărul respectiv din fiecare echipă aleargă după cercul propriu și va încerca să îl prindă înainte ca acesta să se așeze pe sol.
Primul elev va fi schimbat periodic.