Vă prezentăm TOP 3 jocuri ce pot fi realizate în veriga II specifice lecțiilor de educație fizică și sport.
“Piatră, foarfecă, hârtie”
Materiale necesare:
- conuri, copete, mingi de burete sau mingi de handbal.
Descrierea jocului:
Colectivul de elevi împărțit în grupe de câte doi elevi, distanța dintre elevi va fi de 30 de metri.
La mijlocul distanței dintre fiecare pereche va fi așezată o copetă, pe aceasta va fi pusă mingea de burete.
Fiecare elev va executa variante de mers și de alergare spre mingea de burete (mers pe vârfuri cu brațele sus, mers pe călcâie cu palmele la spate, alergare cu joc de glezne, alergare cu pendularea gambelor înapoi etc.).
În momentul când cei doi elevi ajung la minge urmează un joc “Piatră, foarfecă, hârtie”.
Elevul care câștigă la jocul anterior menționat trebuie să se întoarcă și să alerge cât mai repede la locul de unde a început jocul.
Cel care a pierdut va lua mingea de burete cât mai rapid și va încerca să îl lovească pe elevul care a câștigat la jocul “Piatră, foarfecă, hârtie” înainte ca aceasta să ajungă la locul de unde a început jocul.
Dacă elevul care a câștigat la jocul “Piatră, foarfecă, hârtie” ajunge la locul lui fără să fie lovit de minge, acesta primește un punct.
Iar dacă elevul care a pierdut la jocul “Piatră, foarfecă, hârtie” reușește să îl lovească pe adversarului înainte ca acesta să ajungă la locul de unde a început jocul atunci acesta primește un punct (Figura nr. 1).
Fiecare pereche își va tine scorul propriu.
Reguli pentru jocul “Piatră, foarfecă, hârtie”
“Transportă cercurile”
Materiale necesare:
- conuri, copete, cercuri.
Descrierea jocului:
Se vor realiza echipe de câte 4-5 elevi, aceștia vor fi așezați ca în imaginea de mai sus.
Distanțele dintr conuri-copete sau copete-copete va fi de 7 metri, ultimul con de la fiecare echipă va rămâne liber.
Pe primul con de la fiecare echipă vor fi așezate 5 cercuri, acesta este locul de unde se începe jocul.
La fluierul profesorului elevul A ia un cerc în mână și aleargă cu el până la elevul B, elevul B ia cercul și aleargă cu el până la elevul C.
Elevul C aleargă cu cercul în mână până la elevul D, acesta aleargă cu cercul până la ultimul con și îl așează pe acesta.
Elevii revin în alergare la locurile de unde au început jocul, întrecerea continuă în acest fel până când toate cercurile sunt transportate pe conul din partea opusă.
Prima echipă care reușește să transporte cercurile pe conul din partea opusă câștigă un punct.
Jocul se reia în sens invers, profesorul clasei stabilește numărul de puncte necesar pe care trebuie să îl atingă o echipă pentru a fi desemnată câștigătoare.
“Unde este casa?”
Materiale necesare:
- trei conuri (trei culori diferite).
Descrierea jocului:
Colectivul clasei împărțit în trei grupe egale ca număr de elevi, formează trei cercuri dispuse în linie, în interiorul fiecărui cerc va fi așezat un con de o anumită culoare.
Culoarea conului va reprezenta și culoare echipei. La primul semnal transmis de profesor, elevii se apucă de mâini și încep să se învârtească în jurul propriului con.
La al doilea semnal își dau drumul la mâini aleargă până la linia trasată pe sol unde vor lua poziția ghemuit cu ochii închiși și cu spatele către interior.
În acest timp profesorul clasei schimbă poziția conurilor pronunțând apoi cuvântul “gata”.
La auzul acestui cuvânt toți elevii caută să se grupeze cât mai repede în jurul conului propriu, acolo unde conul a fost mutat de către profesor.
Grupa care se grupează mai repede câștigă un punct.