Ne apropiem de începutul anului școlar și m-am gândit să dedic un articol jocurilor ce pot fi desenate în curtea școlii, cu puțină organizare și multă voință se pot realiza jocuri pline de culoare în curtea școlii unde predați.

Nu vă pot descrie bucuria celor din ciclul primar când au ieșit în prima pauză după vacanța de toamnă, efectiv nu știau unde să alerge, la care joc să se joace.

În continuare am să vă prezint câteva jocuri realizate și modul de realizare ale respectivelor jocuri.

Materiale folosite pentru realizarea jocurilor:

  • cretă albă, trusă de geometrie mare, cerc diametrul 40 cm, copetă,  vopsea de exterior, ruletă de măsurat, urme de talpă și de mână decupate în carton gros, pensule de diferite dimensiuni.

Suprafața 

Suprafața unde urmează să fie desenate jocurile trebuie să fie foarte bine măturată, astfel încât pe aceasta să nu existe pietricele sau nisip.

Sfaturi utile pentru realizarea jocurilor

  • fiecare contur al jocului îl realizați mai întâi în cretă;
  • numerele sau literele ce urmează sa le desenați, o să le desenați a doua zi după ce se usucă vopseaua;
  • numerele sau literele le realizați mai întâi în cretă, apoi cu vopsea albă.

1.Jocul “Șotron”

Desene pe asfaltJocul Șotron va fi realizat din 10 pătrate așezate și numerotate de la 1 la 10 ca și în imaginea alăturată.

Latura unui pătrat este de 40 cm.

Pentru realizare acestui joc am folosit un triunghi cu unghi drept, din trusa mare de geometrie.

Dacă reușiți să realizați pătratul cu numărul 1 drept, pe restul le faceți din unghi drept după primul pătrat.

În momentul când am umplut pătratele cu vopsea colorată, am avut grijă ca două pătrate cu aceeiași culoare să nu fie lipite.

O atenție deosebită trebuie să acordați la realizarea și așezarea pătratelor cu numerele 4, 5 respectiv 7,8.

Cercul cu numărul 10 din final a fost realizat cu ajutorul unui cerc pe care îl folosiți în cadrul lecției de EFS, cerc cu diametrul de 50 cm.

Vezi un articol despre cum se joacă jocul Șotron – Click aici.

2. Jocul “Oglindă”

Este jocul pe care elevii îl joacă cel mai mult dar va fi jocul care o să vă ia cel mai mult timp să îl realizați. Pentru realizarea acestui joc aveți nevoie de următarele:

  • cerc diametrul 40 cm – pentru realizarea cercurilor mari (unde se află urmele de tălpi);
  • copete – pentru realizare cerculețelor mici;
  • urme de tălpi decupate în carton gros;
  • liniar mare pentru realizarea chenarului oglindă din mijloc;
  • ruletă de măsurat.

Măsurați suprafața unde urmează să realizați jocul și găsiții punctul de mijloc, în acel punct o să realizați chenarul Oglindă.

În funcție de acel chenar o sa realizați cele două cercuri mari unde sunt așezate tălpile. În jurul acestor cercuri mari o să realizați cele 8 cercuri mai mici.

3. Jocul “Zmeu”

Se realizează din cretă sfoara zmeului, apoi cu ajutorul unui triunghi din trusa de geometrie se realizează cele 10 triunghiuri ale zmeului.

Acestea vor fi numerotate de la 1 la 10 a doua zi după ce vopseaua s-a uscat.

4. Jocul “Floarea soarelui”

Fața zâmbitoare a florii se va realiza cu ajutorul cercului de 40 cm, în exteriorul acestui cerc se va realiza un cerc mai mare.

Acest cerc mai mare vă va ajuta să realizați petalele florii, pe urmă realizați tulpina florii groasă de 2-3 cm. Frunzele florii vor fi realizate 5 în partea dreaptă a tulpinii, 5 în partea stângă.

5. Jocul “Urmele”

Se vor realiza urmele de talpă și de mână în carton gros prin decuparea respectivului carton.

Cercul de la sfârșitul jocului va fi realizat cu ajutorul cercului de 40 cm.

Se va trasa o linie de plecare de 50 cm cu o grosime de 2-3 cm.

În realizarea acestui joc trebuie să aveți grijă la distanțele dintre urme, aceste distanțe să fie păstrate pentru toate urmele realizate ca desenul să fie simetric.

6. Jocul “Omida cu litere” sau “Omida cu numere”

Un joc care se realizează foarte ușor cu ajutorul cercului de 40 cm, se realizează cercurile și se vopsesc.

A doua zi după ce s-a uscat vopseaua, se desenează literele sau numerele cu vopsea albă.

Jocul “Aruncarea la țintă”

Cu ajutorul cercului ce are diametrul de 40 cm se realizează primul cerc ce va avea valoarea de 100 de puncte. Pe urmă în mijlocul acestul cerc se fixează un baston de bastonul respectiv se legă o sfoară iar la capătul sforii se leagă o cretă pentru a realiza un compas.

Cu ajutorul acestui compas se realizează cercurile următoare ce vor avea valoarea de 75 puncte, 50 puncte, 25 puncte.

Pe urmă se vor realiza liniile de aruncare, lateral stânga-dreapta față de cerc. Elevii vor trebui să arunce mingea de liniile respective iar dacă aruncă mingea în culoarea corespunzătoare linieii vor trece la următorul nivel.

Liniile vor fi desenate astfel:

  • linia de 25 puncte, linia albastră la 1 metru distanță;
  • linia de 50 puncte, linia verde la 2 metri distanță;
  • linia de 75 puncte, linia galbenă la 3 metri distanță;
  • linia de 100 puncte, linia roșie la 4 metri distanță.

Jocul “Floarea anotimpurilor”

Jocul “Buburuza cu zilele săptămânii”

Altă sursă de inspirație în realizarea acestor jocuri este pagina Playform – Click aici.


Accesorii sportive pentru lecțiile de educație fizică și sport – Click aici.