Jocuri educație fizică și sport. Pregătirea organismului pentru efort prin jocuri de mișcare.

1. Jocul “Piatră, foarfecă hârtie”

Materiale necesare:

Descrierea jocului:

Colectivul de elevi va fi împărțit în două echipe egale ca număr de elevi. Se va forma un traseu din cercuri ca și cel din imagine.

Elevii vor efectua sărituri, alergare cu genunchii la piept sau alte forme de deplasare în cercuri.

În momentul când elevii se întâlnesc vor juca jocul “Piatră, foarfecă hârtie”, elevul care câștigă duelul continuă traseul, elevul care a pierdut duelul iese din zona cercurilor și se așează la coada echipei proprii.

În momentul când un elev pierde un duel următorul elev din echipa lui începe traseul încercând să îl blocheze pe elevul advers ca să nu termine traseul.

Când un elev din echipa albastră ajunge la echipa roșie fără să fie blocat de către cineva din echipa roșie atunci echipa albastră primește un punct.

Cine câștigă când elevii ajung la duel?

  • foarfeca bate hârtia;
  • hârtia bate piatra;
  • piatra bate foarfeca.

Dacă nu sunt cercuri suficiente ca și număr acest joc se poate realiza și cu ajutorul copetelor.


2. Jocul “Codițele”

Materiale necesare:

Descrierea jocului:

Jocul se va desfășura pe jumătatea terenului de fotbal, baschet, handbal, etc. Fiecare elev își va pune eșarfa la spate ca și cum ar avea o coadă (eșarfa să fie cât mai vizibilă).

Varianta 1 – Joc individual

Elevii aleargă pe suprafața delimitată încercând să își scotă coada. Elevii care își pierd coada sunt eliminați din joc. Jocul continuă până când rămâne un câștigător sau mai mulți câștigători.

Varianta 2 – Joc pe echipe

Daca eșarfele sunt de mai multe culori acest joc se poate juca și pe echipe.


3. Jocul “Mașinuțele în garaj”

Materiale necesare:

  • copete (pentru realizarea garajelor).

Descrierea jocului:

Foarte apreciat de către elevii din clasa pregătitoare sau clasa a-I-a. Pe suprafața de joc se vor realiza două garaje din copete, garajele vor fi două dreptunghiuri cu lungimea de 5 metri iar lățimea de 2 metri.

Jocul începe cu elevii repartizați în cele două garaje, la următoarele comenzi ale prefesorului elevii vor executa:

  • “Mașinuțele ies la plimbare” – elevii vor alerga pe suprafața delimitată, în exteriorul garajelor;
  • “Mașinuțele în garaj” – elevii vor intra în garaj;
  • “Mașinuțele au pană – elevii vor sta într-un picior.

Daca garajele sunt alcătuite din două culori se poate introduce pe parcursul jocului și regula, un garaj doar pentru fete (garajoul roșu) și un garal doar pentru băieți (garajul albastru.) 

Pentru a vedea alte jocuri de mișacare pentru orele de EFS – Click aici.