Dribling baschet. Jocuri de mișcare pentru consolidarea driblingului specific jocului de baschet.

Jocurile pot fi efectuate în special în cadrul orelor de sport dar și în altă formă de organizare a activităților fizice.

1. Jocul “Trenul”

Materiale necesare:

Descrierea jocului

Elevii formează un cerc mare la 2-3 pași interval între ei, locul fiecărui elev va fi marcat cu un cerc desent pe asfalt. În mijlocul cercului va fi un elev.

Fiecare elev va avea în posesia lui o minge de baschet, fiecar elev va avea o denumirea unui oraș.

Elevii efectueză dribling baschet pe loc iar la comanda profesorului “Trenul merge de la Iași la Sibiu”. Elevii care au denumirea acestor două orașe schimbă locurile între ei efectuând dribling baschet din deplasare.

Elevul aflat în mijlocul cercului încearcă și el să ocupe unul din locurile celor doi elevi care trebuie să schimbe locurile între ei. Elevul care nu reușește să își găsească locul pe cerc va reveni în centrul cercului.

2. Jocul “Dribling printre numere”

Materiale necesare:

Descrierea jocului

Pe suprfața delimitată vor fi așezate cartonașe cu numere. Elevii vor efectua dribling baschet din deplasare printre cartonașe.

Când profesorul va striga de exemplu numărul “3” toți elevii vor efectua dribling baschet înspre numărul 3.

În funcție de numărul de elevi se pot realiza trei cartonașe cu numărul 3, trei cartonașe cu numărul 4, etc.

Acest jocul se mai poate realiza și cu ajutotul copetelor coloarte unde elevii vor efectua dribling la o culoare indicată de profesor.

3. Jocul “roșu vs albastru”

Materiale necesare:

Descrierea jocului

Se vor forma două echipe egale ca și număr de elevi.  Echipa roșie va efectua pasarea mingii în cerc.

Echipa albastră va efectua dribling baschet în exteriorul cercului.

Echipa roșie trebuie să numere câte ture complete de transmitere a mingii realizează până când echipa albastră termină de efectuat driblingul din exteriorul cercului.

Echipele vor schimba rolurile între ele.


Vezi alte jocuri de mișcare pentru orele de EFS aici.

 

 

 

“”